Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

wpisy na blogu

Wycena 2

Blog:  bigdogg
Data dodania: 2016-11-22
wyślij wiadomość

Witajcie. Wrzucam pod ocenę wycenę od drugiego wykonawcy.

blog budowlany - mojabudowa.pl


10Komentarze
dawidd  
Data dodania: 2016-11-23 11:23:16
Hej, z ciekawości przyjrzałem się tym wycenom i powiem że nie chciałbym w podpunktach czytać co zrobi. Ja z moim wykonawcą mam prostą umowę (48tyś za całość SSO) a co jak jakaś robota się okaże do zobienia po drodze a nie ma tego w podpunktach? dopłaty, problemy..Maszyny, sprzęt po stronie wykonawcy. Aha, czyli sam sobie załatwiaj betoniarke, rusztowania itp. dno! to powinien posiadać każdy szanujący się wykonawca. Ja mam umowę na TK28 za 48tyś i umowa obejmuje wszystko do SSO, nie to co wypisane w podpunktach. Dodam że pierwszy potencjalny wykonawca wyliczył robocizne na 70tyś. Więc jak widać nadziać się nie trudno
odpowiedz
bigdogg  
Data dodania: 2016-11-23 11:48:06
Ta kwota co podałeś to z położeniem dachówki?
odpowiedz
Odpowiedź do dawidd
dawidd  
Data dodania: 2016-11-23 11:49:17
tak, z położeniem dachówki, wszelkich akcesoriów, rynien
odpowiedz
Odpowiedź do bigdogg
dawidd  
Data dodania: 2016-11-23 11:48:30
nie wiedzieć dlaczego przeczytało mi się że sprzęt po stronie inwestora:) a jest po str wykonawcy, więc chociaż jeden minus mniej. Z tego co zrozumiałem gość wyliczył robote samych fundamentów na 16 tysięcy (10 robocizna i 6 chce za użyty sprzęt...) (ja za robote fundamentów zapłąciłem 6500zł, czujesz różnice? a co z zalaniem chudziaka oraz ław betonem, wrzutki np. piasku do fundamentów to łączny koszt około 10000zł który nie jest zawarty w wycenie z tego co widze Pozatym zbrojenie powinno kosztować do 2 tyś na fundamenty (ja za 1800 kupiłem i jeszcze zostało!) przy takiej wielkości domku a nie 6tyś. Proponuje się doedukować bo w przeciwnym wypadku będziecie Państwo złotymi klientami dla swojego wykonawcy.. a i problemy dużego kalibru gwarantowane. Pozdrawiam
odpowiedz
bigdogg  
Data dodania: 2016-11-23 12:33:10
Firma podzieliła roboty na 6 etapów. Pierwszy o którym piszesz czyli stan zero to 32 tys. Pan nie zawarl tu zalewania zbrojenia. Pisalem do niego to napisal ze oczywiscie eycena obejmuje ta czynnosc z betonem.Gdybym wiedział czego ile potrzeba na pewno łatwiej byłoby wyliczyć materiały
odpowiedz
Odpowiedź do dawidd
dawidd  
Data dodania: 2016-11-23 12:41:01
ja bym sobie odpuścił firmę która na każdym z etapów chce kilkunastu tysięcy złotych za udostępnienie sprzętu. dwie budowy i zwraca się gościowi sprzęt a później na nim zarabia:) Nie Ty powinieneś wiedzieć ile czego trzeba to powinien wyliczać wykonawca, mi wylicza. Ja bym sobie kimś takim nie zawracał głowy bo jak dla mnie ten od którego dostałeś wycenę poluje na jelenia. Proponuje pochodzić po okolicy a gdy gdzieś będzie postawiony ładny domek jednorodzinny to podejść porozmawiać z właścicielem i z polecenia sobie kogoś znaleźć. Nie dość że dowiadujesz się czy inwestor był zadowolony z ekipy to jeszcze widzisz jakie dana ekipa posiada umiejętności
odpowiedz
Odpowiedź do bigdogg
Data dodania: 2016-11-26 18:11:42
Masakra jak się takie wpisy czyta, bez obrazy ale postawcie się w roli wykonawcy i jeśli nie rozbije na etapy płatności to jeśli go ktoś wykręci to odzyskanie pieniędzy w polskich sądach idzie w latach a firma często plajtuje dlatego są płatności za etapy żeby się nie utopić. A co do sprzętu cieszkiego no to ktoś za to paci a tu jest wyszczególnione żeby nie było ściemy równie dobrze powinien napisać cenę ze sprzętem z zapasem żeby się nie przewieść to by było dobrze nie sadze
odpowiedz
Odpowiedź do dawidd
dawidd  
Data dodania: 2016-11-28 18:43:24
przechodziłem nie raz temat wycen takich jak powyżej i gdybym godził się na takie "perełki" jak ta tutaj to wydał bym z 50tyś więcej. Ja swoje pieniądze szanuje i takie oferty omijam, nawet nie negocjuje bo szkoda czasu. A do faktu zapłaty etapami to norma, sam tak płacę ( co napisałem wyżej np. o robociźnie za fundamenty).
odpowiedz
Odpowiedź do ganiolek1
Data dodania: 2016-11-26 18:15:23
A dczytaliscie ze tam jest 3 tony zbrojenia moze mają taki projekt zbrojenia to trzeba sprawdzic
odpowiedz
Odpowiedź do dawidd
dawidd  
Data dodania: 2016-11-28 18:47:27
zaczynam rozumieć skąd się biorą opinie "nie masz 500tyś to nawet nie zaczynaj budowy";)
odpowiedz

Wycena

Blog:  bigdogg
Data dodania: 2016-11-18
wyślij wiadomość

Dostałem wycenę od jednej firmy... jak oceniacie ?? Pan napisał, że to wycena szacunkowa. Nie miał jeszcze projektu... mi sie wydaje,  że nie za tanio... Jak sądzicie ??

blog budowlany - mojabudowa.pl

 

11Komentarze
oliwia2  
Data dodania: 2016-11-18 11:34:12
Wydaje mi sie ze sporo i to jeszcze bez dachu. My mamy dużo większy dom, dwa stropy i wycenę mieliśmy trochę większa niż ta, ale w cenie był cały dach.
odpowiedz
Data dodania: 2016-11-18 11:45:41
dom parametrami mniejszy z długości od mojego garaż na jedno stanowisko, więc mniej roboty a cena strasznie wysoka. Ja za robociznę do stanu surowego otwartego zapłaciłem 50 tys bruto a u was wychodzi 58.300 + trzeba wyłożyć z 15-20 tys za montaż pokrycia dachowego, z tym że to jest cena z montażem dachówki rynien kompletnego dachu z klinkierem na kominach. A u ciebie widzę ze jest montaż ciesielki , membrany, ale bez montażu dachówki, nic nie ma w kosztorysie o wykończeniu kominów, analizując za wasz dom żądają 177 tys brutto za SSO bez pokrycia dachu co wliczając robociznę wyjdzie około 192 tys, u mnie wyszło 160 tys ale zrobiono wszystko no i kwestia mniejszej ilości murów tez powinna zmniejszać kwotę, ale są różne rejony gdzie jest taniej lub drożej, ale z fachowcami trzeba uważać bo gdybym nie popytał kilka firm to zdarto by ze mnie o 70 % więcej, bo naciągaczy nie brakuje. W umowie powinno też być czy w cenie jest rozszalowanie stropu i czyszczenie desek z betonu i gwozdzi, ja to miałem w cenie..
odpowiedz
Data dodania: 2016-11-18 12:02:39
U nas dom z poddaszem użytkowym plus garaż jednostanowiskowy 146m2. Strop teriva, ściany wewnętrzne na poddaszu i parterze murowane , dwa kominy wykończenie klinkierem, schody betonowe, 18 okien, dachówka Roben 168m2, impregnacja elementów drewnianych, nadbitka. Nic nas nie interesowało, blaszak mieli swój, stemple. Zapłaciliśmy za murarkę 30tyś a za dach 13tyś za robotę. Materiały to zależnie jakie wybierzesz np sam styro na fundamenty XPS jest dwa razy droższy od EPS. Pozdrawiam
odpowiedz
green  
Data dodania: 2016-11-18 12:04:30
Zgadzam się z przedmówcami. Nie doczytałem się tam nic o drenażu. Weź zapytaj kilka ekip i sprawa Ci się rozjaśni. Wg mnie Ci fachowcy chcą dosyć dużo, zwłaszcza że jest to dopiero wstępna wycena...
odpowiedz
Data dodania: 2016-11-18 12:12:04
164 tyś to za dużo - u nas tyle wyniesie (robocizna i materiał) za SSO czyli z dachem, a mamy 130m2 pow. mieszkalnej.
odpowiedz
misiekeda
Data dodania: 2016-11-18 14:26:05
Ja również uważam, że to dużo. My mamy wprawdzie dom trochę inny bo z poddaszem ale mniejsza powierzchnia zabudowy, pow. użytkowej ok. 180m2. Na materiały powiedzieli nam ok 110tyś a robocizna 56tyś. to wszystko od koparki po dach z nadbitką i rynnami, izolacjami i ściankami działowymi. w cenie uwzględniona też dachówka ceramiczna
odpowiedz
Data dodania: 2016-11-18 16:51:03
Szukaj dalej bo jak dla mnie ta cena to kosmos. i to bez dachu... my swojej ekipie płacimy 37 tys za robociznę całego domu. Fakt u nas będzie blacha a nie dachówka ale u nas dom z piwnicą, dwa wylewane stropy, schody, metraż domu ciut większy no i plus ta piwnica. Mamy tańsze materiały na cały dom, hurtownie polecone od naszego majstra. poszukaj jeszcze na pewno znajdą się tańsze ekipy niż ta. powodzenia
odpowiedz
rozek  
Data dodania: 2016-11-18 18:01:01
U mnie powierzchnia pow. 106 m2 użytkowa, skosy lane - 35 tys. od fundamentów po dach
odpowiedz
Data dodania: 2016-11-19 13:11:37
Wydaje mi się dużo. My otrzymaliśmy wycenę na 25 tysięcy bez dachu.
odpowiedz
bigdogg  
Data dodania: 2016-11-19 22:01:08
25 tys. za co ? To sama robocizna jak rozumiem ??
odpowiedz
Odpowiedź do dom-przy-sadowej
tacoma2  
Data dodania: 2016-11-22 16:18:23
Dużo, za dużo!!! Za 125m2 wybudowanie z dachem zapłaciliśmy 25tyś. Firma powiedziała nam 30tyś.
odpowiedz

Planowane zmiany

Blog:  bigdogg
Data dodania: 2016-10-31
wyślij wiadomość

Na zdjęciu zmiany jakie planujemy zrobic. 

Może jakies sugestie do tych co budowali ? Co zmienialiście lub co byście zmienili ? :)

My planujemy:

-wieksza kuchnia kosztem ganku przy wejściu

-usuniete jedno okno w kuchni

-Zmniejszona i przeniesiona kotłownia, dodana pralnia i pom. gospodarcze

-zmniejszone dzwi w wiatrolapie

-dodana scianka z drzwiami do "strefy nocnej"

-przeniesiony kominekblog budowlany - mojabudowa.pl

15Komentarze
oliwia2  
Data dodania: 2016-10-31 09:48:09
Fajne zmiany tylko zastanawia mnie dlaczego chcecie zrobić drzwi w korytarzu? ;)
odpowiedz
bigdogg  
Data dodania: 2016-10-31 10:05:36
Zamysłem postawienia tam drzwi jest odgrodzenie strefy prywatnej/nocnej od goscinnej/dziennej. Po co goscie maja tam wchodzic :)
odpowiedz
Odpowiedź do oliwia2
oliwia2  
Data dodania: 2016-10-31 12:14:14
Myśle, ze goście nie powinni być aż tak wścibscy ze bedą wchodzić wszędzie, a wydaje mi sie ze te drzwi optycznie zmniejsza dom i odbiorą trochę uroku. :)
odpowiedz
Odpowiedź do bigdogg
bigdogg  
Data dodania: 2016-10-31 12:19:03
Możliwe że masz rację. Muszę to jeszcze rozważyć z moja panią:)
odpowiedz
Odpowiedź do oliwia2
katarz
Data dodania: 2016-11-04 21:40:05
drzwi przesuwne
dla nas już za późno, ale może u was drzwi chowane w scianie przesuwne i wtedy będziecie je zamykać i otwierac wedle potrzeb. tylko to trzeba wczesniej przemyśleć i otwów zostawić np tu gdzie garderoba styka z kominkiem (my mamy tk28 i kominek mamy w innym miejscu )
odpowiedz
Odpowiedź do bigdogg
bigdogg  
Data dodania: 2016-11-07 19:06:55
Pomysł fajny, jednak chcemy żeby pierwsza łazienka była przed tymi drzwiami.
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
Data dodania: 2016-10-31 12:03:22
Najbardziej mi się podoba zmiana wydłużenia tej kuchni, super pomysł :)
odpowiedz
Data dodania: 2016-10-31 16:33:14
Zastanowiłabym się jeszcze raz nad usunięciem okna w kuchni. Dobrze doświetlona kuchnia ma swoje zalety. Raz, że robi się przestrzenniej, a dwa z drugiego okna widzisz drugą część podwórka. Nie wiem jak usytuowany jest dom względem stron świata. Jeśli pojedyncze okno w kuchni będzie ciemne (np. od północy) to cała kuchnia będzie ponura niezależnie od koloru zabudowy. Drzwi oddzielające strefę nocną też są zbędne. Przy pierwszej wizycie musicie gościom i tak pokazać cały dom. Potem już nikt nie powinien wchodzić poza salon, kuchnię i łazienkę. No chyba, że jakiś wścibski typek (ale takiemu to i drzwi nie przeszkodzą). Pozdrawiam i udanych wyborów życzę.
odpowiedz
Data dodania: 2016-10-31 16:38:28
Witam. Na wstępie przychylam się do opinii oliwi2 nie wstawiajcie drzwi stracicie urok komunikacji i jej przestrzeń. Reszta jest oczywiście kwestią gustu Inwestorów. Strop zalewajcie na całości nie pozostawiając otworów na deskowanie nad gankiem i tarasem (to później jest mniej roboty i kombinacji zabudowy). Jaki system ogrzewania macie w planie? Bo jeżeli też tradycyjny to komin polecam przenieść na przeciwną ścianę i wyjść nim ponad kalenicę dla lepszego ciągu. Zwrócić należy też uwagę na piękne poddasze, które jak sami zobaczycie daje duże pole do popisu. Co do kuchni należy pamiętać, że każde przedłużenie generuje w przyszłości koszty jej zabudowy i wyposażenia (to samo tyczy się drzwi wejściowych do domu ogromny wymiar, ja swoje lekko pomniejszyłem). Pamiętajcie Wy tu rządzicie i to Wasz wymarzony domek... Pozdrawiam!
odpowiedz
bigdogg  
Data dodania: 2016-10-31 16:57:06
Po Waszych wpisach coraz bardziej jestem za nie zamykaniem korytarza :) Bedziemy grzac piecem na pellet lub ekogroszek. Mozesz wytlumaczyc czemu komin z drugiej strony ?? Ogolnie nie dorysowalem ale komin chcialem zeby byl w miejscu gdzie mniej wiecej na rzucie jest piec. Wysokosc wytlumaczyles ale co z tym przesunieciem ? Drzwi wejsciowe beda mniejsze (tez nie zmienilem na rysunku).
odpowiedz
Odpowiedź do kruz2006
Data dodania: 2016-10-31 17:56:30
jeżeli komin wypada u Ciebie na ścianie działowej z łazienką to jest ok (mój leci w miejscu Twojego okna kotłowni i projektant zapewniał mnie, że spełni swoją rolę i niestety się pomylił).
odpowiedz
Odpowiedź do bigdogg
Data dodania: 2016-10-31 16:43:08
A boczne okno w kuchni też zamurowałem bo żonka by nie miała gdzie szafek kuchennych zawiesić na graty no i z okien salony jest dość światła więc bez obawy, że będzie ciemno.
odpowiedz
bigdogg  
Data dodania: 2016-10-31 16:49:15
Likwidacja tego okna podyktowana jest takimi samymi powodami jak u Ciebie - szafki, szafki :)
odpowiedz
Odpowiedź do kruz2006
Data dodania: 2016-11-07 10:09:22
Cały projekt mi się podoba. Ma wszystko co trzeba. Fajnie, że udało się wygospodarować pralnię. Ja na rzecz pralni zrezygnowałam z WC. A okno w kuchni to rzecz gustu, osobiście nie zlikwidowałabym, bo lubię "jasność". Jeśli planujecie częste i głośnie imprezy to oddzielenie salonu od reszty domu się sprawdzi :D
odpowiedz
bigdogg  
Data dodania: 2016-11-07 19:09:05
Właśnie odcięciem hałasu jest podyktowane te zamknięcie, po naradzie jednak zostawiamy te odgrodzenie dwóch stref.
odpowiedz
Odpowiedź do niko-archetyp

Grodzimy

Blog:  bigdogg
Data dodania: 2016-10-30
wyślij wiadomość

No  to grodzimy :)

blog budowlany - mojabudowa.pl

Nie obyło się bez przygód przy dojezdzie :)

blog budowlany - mojabudowa.pl


4Komentarze
czortek  
Data dodania: 2016-10-30 21:02:00
kawał działeczki :)
odpowiedz
bigdogg  
Data dodania: 2016-10-31 13:53:58
Była dwa razy większa ale to zdecydowanie za dużo więc podzieliliśmy na pół:) nawet te ponad 1500 m2 wydaje się sporo, a ja nie lubię kosic trawy :)
odpowiedz
Odpowiedź do czortek
Data dodania: 2016-10-31 07:00:00
To był piękny etap budowy. Najwięcej satysfakcji nam dawało. Teraz będzie widać jak wszystko będzie się zmieniać. Zapamiętajcie ten widok, bo zaraz ta ładna, zazieleniona działka zamieni się w poligon i błoto po pachy. Też mamy betonowe słupki i siatkę leśną i mało to być tymczasowe ogrodzenie ale jak każda prowizorka zostanie na kilka lat. Całkiem nieźle można siatkę naciągnąć. p.s. bardzo fajny projekt. Wielkość kotłowni mnie zdziwiła jak całkiem niemalusi pokój. Fajnie, że wyjście z garażu do domu jest przez pomieszczenie gospodarcze i kotłownie. Duży bufor w zimie, zimno nie będzie wchodzić do części mieszkalnej.
odpowiedz
bigdogg  
Data dodania: 2016-10-31 08:47:26
Niestety nasza działka to ta po prawej stronie od słupków, więc tak zielono to tam nie jest :) Odnośnie kotłowni itd. dodałem zmiany planowane w kolejnym poście.
odpowiedz
Odpowiedź do niko-archetyp

Początek

Blog:  bigdogg
Data dodania: 2016-10-25
wyślij wiadomość

Na początek wypadałoby się przywitać... więc witam Was serdecznie na moim blogu :)

Zaczynamy z moja lejdi zmagania z budową własnego domu.

Wybór projektu nie był łatwy. Po długich poszukiwaniach padło na TK28A. Spełnia w większości nasze wymagania (parterowy, 3 sypialnie, garderoba, zadaszony taras, garaż, 2 łazienki). Także obejdzie się bez większych przeróbek (no tylko troszkę ;) ).

Etap na jakim jesteśmy to czekamy na mape do celów projektowych (za jakies 2 tyg. mam nadzieję, że już będzie).

Działka na jakiej mamy zamiar się budować ma trochę ponad 1500 m2.

Zdjęć, jak na ta chwilę, nie ma bo za bardzo nie ma sie czym chwalić :)

Jak coś będzie się działo to postaram sie wrzucać na bieżąco info na bloga.

Pozdrawiam czytających.


bigdogg
ranga - mojabudowa.pl stały bywalec
Wyślij wiadomość do autora OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 21414
Komentarzy: 94
Obserwują: 21
On-line: 9
Wpisów: 25 Galeria zdjęć: 97
Projekt TK28A
BUDYNEK- dom wolno stojący , parterowy bez poddasza bez piwnicy
TECHNOLOGIA - murowana
MIEJSCE BUDOWY - Północ
ETAP BUDOWY - Brak
ARCHIWUM WPISÓW
2019 czerwiec
2018 marzec
2018 luty
2018 styczeń
2017 grudzień
2017 listopad
2017 październik
2017 wrzesień
2017 lipiec
2017 czerwiec
2017 maj
2017 marzec
2016 grudzień
2016 listopad
2016 październik

OBECNIE NA BLOGU
1 niezalogowany użytkownik
Statystyki mojabudowa.pl
Liczba blogów: 67131
Liczba wpisów: 222808
Liczba komentarzy: 903577
Liczba zdjęć: 681136
Liczba osób online: 545
usuń reklamy
Top 100 blogów

sprawdź listę 100 najczęściej odwiedzanych blogów.

sprawdź teraz
200 zł rabatu + dostawa gratis.
mojabudowakupon rabatowy